Pages

Monday, January 23, 2012

Maaf dari Hati II

assalamualaikum..

maafkan aku
bila kejadian bukan seperti yang dirancang..

maafkan aku
bila hati kecil meronta-ronta seperti anak kecil..

maafkan aku
bila aku tidak sengaja kuar kacir kan keadaan..

maafkan aku
bila terlalu sayang pada kalian..

maafkan
bila aku sangat takut kehilangan kalian..

maafkan aku
bila aku tidak boleh menjadi kuat untuk semua..

maafkan aku
bila tak sempurna untuk mu..
.
.
.
Jangan bersedih, Allah ada bersama kita!



Sunday, January 22, 2012

Maaf Dari Hati

Assalamualaikum..


sesuatu kejadian tu memang sudah dirancang olehNYA..
Allah maha Mengetahui apa yang hambanya tidak ketahui..

" Ya Allah, sekiranya Engkau izinkan aku selesaikan masalah ku ini sendiri dengan baik, izinkan aku bejumpa dengan dia ya Allah.. "

dan alhamdulillah.. semua sudah selesai. cuma harapan ku pada sahabat ku yg juga ku anggap adik sendiri ini agar tidak menyimpan dalam hati. masalah kakak dan abang mu sudah ok sayang..

" Ya Allah, kekalkan lah kami semua sebagai sahabat dunia akhirat, saling menyayang, saling membantu ketika lemah, dan saling memaafkan.."


p/s : saya sayang mereka semuaaaaa~

Saturday, January 21, 2012

sahabat

assalamualaikum...


sangat lama tidak update belog. kesibukan dengan tugas harian membuatkan otak penat untuk berkarya lagik..

banyak benda berlaku dalam tempoh yang singat ini.. dan sukur Alhamdulillah, Allah masih sayang dan memberi rezeki yang secukupnya kepada hambaNya ini..

sejak dulu lagik, bercinta dengan kawan sendiri adalah benda yang paling di elak. kenapa? sebab saya sayang dengan hubungan sahabat itu sendiri. berkawan, inyshaAllah tidak akan putus. tapi bila sudah melibatkan soal hati, manusia sukar untuk melupakan.. sakit hati, dendam semua bersarang (nauzubillah..)

bertanya dengan seorang teman,

" best ka bercinta dengan kawan baik sendiri?"

" merisik ka ni? macam biasa jak, bergaul macam kawan², yang lebih dari kawan itu akan lahir sendiri.."

kebiaasan yang biasa, akan berubah jadi rutin..

sahabat yang memahami, dalam keadaan dia sendiri dalam kepedihan tapi masih mampu membantu sahabatnya.. terima kasih Ya Allah kerana mengurniakan ku sahabat dunia dan akhirat yang tidak putus² memberi dorongan..

" siapa pun tidak tahu apa kesudahan jalan yang kita lalui. apa yang mampu kita buat sebagai orang yang berfikiran masih terbatas, DOA!! memang sakit dan payah bila sesuatu berlaku tidak seperti yang di inginkan. itu bukan kuasa kita untuk tentukan. tapi selagi diberi peluang masa.. usahakan.."



"Allah menghapuskan apa jua yang dikehendakiNya dan Ia juga menetapkan apa jua yang dikehendakinya. Dan (ingatlah) pada sisiNya ada "Ibu segala suratan"."

p/s:

Ya Allah.. peliharalah aku, lindungilah aku dari perbuat jahat, jauhkan aku dari sifat cemburu dan dendam..




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...