Pages

Monday, February 14, 2011

mencari rezeki

assalamualaikum...

ok. ahad lepas, semalam la. aku telah bertekad untuk meniaga di Pasar Minggu Takada, Tawau yah. wahhhh macam tidak percaya, kan kan kan!!

mula-mula tanyak ibuk..

" buk, bleka begerai di takada?"
"aa? buat apa? ishh ndak payah la.. "

hampa..

tapi aku terus jugak buat kraf ni untuk di jual d pasar minggu nanti..

1day before,

ibuk: aik napa sikit jak di buat? napa ndak buak tempat2 hp tu?
aku : erk? ok2!!

seee? ibuk memang macam tu. selagi belom nampak kesungguhan memang tidak menyokong. tapi aku tau ibuk sentiasa sokong huhuuuuu...

masa di pasar minggu pun, ada jirang2 yang nampak aku pun macam tidak percaya ke-ber-ada-an ku meniaga di pasar minggu. apa aku tidak boleh cari rezeki ka?

ya ya mau jugak tau camana payahnya cari rezeki... memang sangat payah!

tapi 1st day memang best. tukang teman saya adalah = kakak saya @ ibuk wawa @ buruh paksa
ahahhahaa kami bawa jugak wawa n safiyah. dan hasilnya bukan kami menjual, tapi kami yang banyak mengeluarkan wang huu.. lebih banyak pengeluaran banding yang masuk! wakakakkaa...
nampak nugget, mau.
nampak cotton candy, mau.
nampak air buah best2, mau.
nampak kueh sedap2, mau.
semua mauuuuuuuuuu~~!!!
aiyak!! manyak lugiiii oOoOoooo


ahahha tapi ada jugak la hasil.. biasalah, bukannya terus boleh laku kan. lama-lama orang akan noticed jugak kehadiran kita huhuuuu...



oh! yah.. tidak lupa di ucapkan Telima kaseh cinta~ untuk segalanya~ hukhukkk bukan bukan!.. Terima kasih banyak2 jugak kepada kakak2 yang membantu saya time ahad lepas. kakak senior yang begerai agak lama tu sangat peramah dan baik. sangat risau aku kenak panas heheheeee..


ni gambar siang tadik sebelom pgi kelas. wawa sangat excited begambar ngan auntie nya yang comel ini wahahahhaa

oh yah, saya sun-glass barUuUuUuu~

p/s: badan macam patah2, bekerja sampai lewat malam. memang bukan diri sendiri lah!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...