Pages

Sunday, February 27, 2011

berniaga lebih baik daripada menjadi pegawai

assalamualaikum semuaaa...

sangat lama tidak update belog kan? sangat sibuk menjahet huuu.. mana nak siapkan order, siapkan ready-made untuk meniaga pagi tadik kikikiikikii...

pasal tajuk tu, napa? tak percayaaaa? iyaaaa ada dalam buku



haaa... kan kan kan? bagi underline lagik kasi nampak hehehe... kadang-kadang bila rasa down dan tidak bermaya untuk fikir benda-benda yang di luar kawalan, aku suka baca buku motivasi. iya kedengaran macam kolot. tapi kadang-kadang benda ni lah yang menaikan semula semangat yang terbang dan hilang itu huhuuu



lagipun kalau buat benda yang kita suka dan minat ni memang lancarrrr saja. tapi tu la, kena tambah lagik 1, = RAJIN. ok. kalau minat tapi malas sama jugak tidak akan ada hasil.

ni la bukunya. sudah baca? penulis yang sama dengan 'La Tahzan'


adakah anda telah termotivasi?

ok. pagi tadik buat second time nya aku berniaga lagik di pasar minggu takada. dan Alhamdulillah ada jugak la duwet masyyuk tiheeee... lagipun kan orang baru gaji, jadi lancar jugak la duit yang mengalir wahahaha... tapi tadik memang best lah. mula-mula dulu memang kekok, duduk diam dan senyum saja. tapi tadi sudah pandai beramah mesra cewaaah ahahhahhaa...

biar mata mata macam panda, tangan macam sotong menjahet, badan bengkok macam udang, tapi hasil yang dapat tu sangat berbaloi dan buat aku..
senyummmm~ tak perlu kata apa- apa~
senyummm~ tak perlu kata apa-apa~



pakai meja yang ada dalam kereta hahaha.. kesian kan. kecik jak. ni saja jualan saya untuk pagi tadik huhuu.. tidak sempat nak menambah variasi..

wah baru aku terasa best gila berniaga nih. biasanya i malu-malu agagagaga...

tapi sekarang baru aku teringat...
besok aku ada TEST Advance Buss Calculation

*pengsan

waaaaaaaaa~~~ buka buku pun belommmmm~! tapi mata memang sudah tidak boleh berkompromi lagik. dia mau rehat!
besok pagi saja lah buka buku. saya kan pintar! *kembang-kembang hidung


p/s: aku macam tidak dapat khatamkan buku "La Tahzan" tu. ada sapa mau bacakan? saya sanagt lemah dalam bab2 baca membaca nih haisssh~





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...