Pages

Monday, December 13, 2010

3P!

assalamualaikum..

hari ni sangat penat. penat menunggu dan tengok orang. pagi tadik Job Malaysia ada buat 3P, Program Penempatan Penganggur Pekerja. aku rasa seawal pagi jam 8 mungkin ada sudah yang bertapak di Dewan Masyarakat Tawau ni. aku sampai sana dalam pukul 9++. tu pun ibu dah bising aku lambat..

" ibu jangan risau. org sini janji jam 8 start, maksudnya jam 10 baru program berjalan.."
aku dah tau dah peel dorang nih...

ok inilah lokasi tempat kejadian hohohooo
walau hujan renyai-renyai tidak mematahkan para pencari jodoh kerja untuk datang


cik sal tekun tulis nama dalam form tu.
aku selalu musykil, untuk apa tulis nama?
supaya dapat tahu berapa jumlah yang datang atau menganggur?

atau supaya sedang sanak saudara mengecam kehadiran saudara mereka


Sila Isi Borang dengan tekun dan jujur.
baeklah!



kemudian sila tunggu giliran anda.
makkkkk aihhhhh~!!!
gilaaaaaaaaaaaaaaaaa~
sampai esok malam pon tak habis nihhh



oleh itu, kami beramai-ramai telah memilih untuk menjadi pemerhati dari atas dewan saja! huuu macam mana nak apply keja kalu macam nih? lagi pun banyak kekosongan untuk peringkat spm saja. bukan memilih, tp sekarang ni ekonomi sangat demand. gaji rm600-1000 sebulan, yang dapat hanya penat dan tensen. diorang cakap, kalu tidak ada pengalaman kerja atau pengalaman kurang dari setahun, memang macam nih. habis tu macam mana kami-kami nak ada pengalaman kerja kalau encik-encik muncit kacak tak amek kerja? gaji hanya untuk menampung minyak. tu confirm la kalu aku shopping belum masuk lagik!. masa keja dulu pun, untuk minyak kereta sudah cecah dalam rm500 sebulan. lain lah kalau aku keja opis depan mata!


Mudah dan Percuma
percuma saja saya datang!huu

ok tu saja laporan untuk hari yang tensen. bai!

p/s: Jawatan kosong Surirumah ada tak?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...