Pages

Friday, November 19, 2010

Bukan Lupa Tapi Tak Ingat

assalamualaikum...

wahh sudah hari jumaat hari ni. esok ada majlis kawen kawan, tapi belom ada prepare present and baju lagik (aku plak yang sibuk ngan baju pegi kawen!) kuikuikui...

ni nak cerita pasal cik LUPA nih...


yah tidak syak lagik. saya telah mencuriknya dari incik google!


semalam aku pegi Maybank. bila nak keluar dari bank tu, ada gadis senang senyum-senyum sumbing kambing ngan aku. aku nak senyum pun rasa bersalah jugak! ahahaha kalu salah senyum kadang-kadang bahaya jugak ok. pas tu gadis tadi menyapa..

" rita kan?"
" erk iyah.. sapa yah?" dengan tebal muka aku soal dia balek..
" aku bah.. aku pun x-student smktawau. form 1-3. satu kelas ngan dorang c wewek.."
" owh yaka.. hehe sorry la. tua2 ni ingatan makin pudar suda. lagi pun berubah suda muka hehe.." ayat cover line dari saya. tp sumpah! aku betul-betul tak ingat..
" owh heheh.. ko buat apa sekarang?" ahhhhh.. soalan yang paling i benci! saya tidak bekerja. gemOk lagik hitam. dan tidak mempunyai pendapatan tetap!
" hehe aku di tawau jak ni.." jawapan yang sangat keluar tajuk
"tu Arbayah ko ingat kah?" kebetulan ada kawan keja kat Maybank
" iyah dia pun blur time aku tegur dia ehheheh.." ah! bermaksud bukan aku sorang ja tak ingat dia. kejam sungguh saya dan Arbayah...
" bah oklah ya, ada kawan ku menunggu d keta hehe bai bai.." harus cepat-cepat untuk mengelakkan conversation yang lebih panjang ahahahha. kejam!

mmmm... sebenarnya masa form 1-3 kelas aku dan Arbayah kelas atas, kawan yg tadik tu kelas dorang kat bawah. aku n Arbayah plak sebelah kelas. kelas Khas n Cemerlang (kelas budak-budak gila yang memang tak ble nak campur ahahaha) kelas kawan tadi tu n Wewek kat bawah. aku memang tak pernah tau n nampak pun budak-budak kelas kat bawah nih. bukan sombong. tp time tu, tau-tau saja lah, time tu aku adalah sangat Ayu dan Pemalu wahahahaha(sila jangan percaya)...

dan sumpah, sampai saat ini aku masih tak tau nama kawan tadi tu..
ya Allah ampunkanlah dosa-dosa ku!


dan semalam aku mimpi pasal cik LUPA jugak!
mimpi aku kuar ruma pegi jenjalan tak pakai tudung! nauzubillah! dah keluar tu baru perasan tak pakai tudung. ya Allah, aku merayu ampunkan lah dosa-dosa ku..

p/s: kadang-kadang bila dah tak buat apa-apa or sendirian membuatkan kita lupa dan alpa. sendirian lagik bahaya sebab kawannya adalah syaitan. nauzubillah. jadi marilah kita berkawan-kawannnnnnn weeeeeeeee~

6 comments:

  1. astaga..jgn ko lupa aku kazen mu arr,kak..
    rajin2 blanja aku makan..jadi xdala ko lupa aku ni kuargamu..
    ciannya dorang c wawa..kami tabah jakla ni nampaknya kalau tba2 kami p rumamu, ko tanyak lagik kami sapa..ish..ish..ish.. =.=!

    hahaha..kidding!eit, aku sampai tawau ahad ni!

    ReplyDelete
  2. insyaAllah dek. kalu sda pena tido sebantal ngan aku, x ku lupa! ahahaha...
    owh yeah~ sila la daftar diri anda dulu p ruma nanti yah~

    ReplyDelete
  3. baiklaa~ -.- <-------- muka menurut perintah!

    ReplyDelete
  4. Salam...
    Boleh lupa tapi jangan tak ingat dik, bahaya tu. Utk itu jangan lupakan subjek yg mahu diingat itu, setiap hari cuba dan cuba... jangan berhenti selagi tidak ingat.

    ReplyDelete
  5. @Maya: hehe thanx kak maya. gini la kalu otak xbekembang, asik duk ruma jak ehehe..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...