Pages

Monday, October 18, 2010

shopaholic!

assalamualaikum...

adakah anda SHOPAHOLIC?

apakah itu Shopaholic?


Shopaholic adalah istilah yang di gunakan kepada mereka2 yang suka bersoping sakan. haaaa...
adakah anda salah satu nya?

yes! huwaaaa... jangan salah kan saya..



smalam smpat tengok Nasi Lemak Kopi O, dorang cakap pasal benda nih..
perempuan.. mmg tidak boleh dpisahkan dari bersoping-soping...
kadang-kadang kalu stress lagi la susah kawal nafsu bersoping nih..

tetapi..
ada artikel Harmoni April 2010, orang yang boros berbelanja dan membeli-belah adalah merupakan petanda bahawa jiwa mereka tengah mengalami tekanan.

Di samping itu, ianya merupakan masalah yang lebih berat iaitu tiada keyakinan diri, kemurungan, gelisah dan juga tekanan jiwa. Masalah yang lain ialah ianya boleh menyebabkan pertengkaran dan perpecahan dalam ikatan kekeluargaan. (from Sharinginfo)

ni mgkin tidak semua yg Shopaholic mengalami sakit jiwa, ok. mgkin kadang-kadang rasa tidak lengkap kalu seminggu tidak laburkan duit mereka ke soping kompleks weeeee~ (saya tidak terasa ok ok..)

apapun bersoping lah dengan kadar yang betul dan mengikut kemampuan anda, ok..

renung2kan dan selamat beramal~~
(pinjam prof izzi punya tagline weee..)

8 comments:

  1. bahaya rupanya shopaholic ni
    info yang bagus

    ReplyDelete
  2. ops i juga termasuk la tu...
    yg bleh stop i ialah.................................................................................................................................................
    bila poket kering ehehehe

    ReplyDelete
  3. @cicakgirlsxbahaya sangat pun kalu pandai kawal diri :D

    ReplyDelete
  4. saya juga suka shopping.WINDOW SHOPPING.weee~~ ;p

    ReplyDelete
  5. lelaki pon ade jugak sisi shopaholic dia tp maybe tak nampak kot
    hehehe
    anyway, thanx singgah blog sy!
    :)

    ReplyDelete
  6. @Judienehehe yeke judiene? maybe kalu budak laki lagik la shopaholic tp dorg pandai cover ngan kwan2 hehe..
    thanx for singgah jgk yer

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...