Pages

Sunday, October 3, 2010

patah!

Assalamualaikum...
:yawn:huargggh~

pukul 1.45am me+myparents+2 macik selamat sampai balik tawau... alhamdulillah~ semua selamat walaupun dalam perjalanan selama 8jam tu membuatkan jantung tu x henti dug dag dug dag!
dari tawau hari jumaat lepas solat jumaat di mulakan dengan kemalangan ngeri di jalan Kunak-Lahad datu antara
lori minyak n keta wira. memang dasyat la.. lori tu sampai tegolek n tayar tercabut (masa kami lalu tu kereta wira dah kena tarik ngan keta tunda. lori tu plak masih dalam keadaan tegolek- mcm mana nak bangunkan semula lori minyak yg dah tersadai?) aku xsempat nak amek gambar sbb bapak aku xberenti pun masa lalu tempat tu- ibu aku takut nak tgk! dalam hati aku banyak2 berdoa semoga perjalanan kami selamat..


mula2 nampak keta bomba..

pastu nampak keta wira nih.. mgkin masa ni penumpang dah d kejarkan ke Hospital

sila teka? haaa ini adalah bahagian atas lorry. sbb lorry tu dah terbalik. jadi nampak atas lorry saja ler..
sorry nampak x clear sbb time ni keta pun tgh gerak

sampai dkt simpang Sandakan plak, jalan rosak. mgkin tanah mendap n menyebabkan jalan tu macam jatuh ke bawah. di tambah dengan hujan renyai2.. hujan renyai2 pun kalau jalan rosak mmg menakutkan. dalam jam 9-10pm kami singgah kat Ranau makan n solat. suddenly, compressor keta plak pecah!
ya Allah dugaan apakah ini..? hujan masih belum berenti. dalam keadaan hujan+aircond not functioning, keta mmg xnampak jalan. nak buka tingkap, hujan. xbuka tingkap, cermin dpn keta plak be-wap. ya Allah.. mmg xnampak jalan. dah la jalan otw to kundasang berbukit2.. keta mmg xjalan. sampai keta blakang pun marah sbb keta lambat gerak. jadi kami terpaksa bermalam dkt kundasang. tu dah tiga resort/villa semua penuh.. alhamdulillah dekat ngan Kinabalu Park tu ada villa kosong.. syukurrrr~
pukul 6.30am esoknya kami sambung perjalanan ke KK...

sabtu, 4pm kami dah bertolak balik semula ke Tawau. sekali lagi hujan dkt area Tamparuli-Kundasang. tp masih ok lagik xmacam semalam. lagipun compressor keta dah kena tukar baru (ole2 bapak aku bw balik tawau ahahha) perjalanan KK- LD semua nya Alhamdulillah ok2 jgk even ada jgk keadaan yang mencemaskan. kami smp d LD hujan lebat gila yg mmg langsung xnampak jalan. aku xble nak tutup mata! kalau salah jalan, silap2 ble masuk parit!.. n Alhamdulillah lagik, dah jauh sikit dari LD hujan dan kurang. tp dalam perjalanan dkt Bukit Ular (masih dalam area LD) ada keta laju dari blkg ikut btul2 belakang keta kami. kami laju, dia pun ikt laju. mcam nak racing plak. macik aku jadi takut. dia terigt kawan dia pena cita kat area ni ada kumpulan Perompak yg canggih. dorg akan baling batu or objek besar+berat ke arah keta supaya keta tu berenti. then dorg akan rompak! haaaa.. aku pun 1st time dgr org rompak cam tu... bpk aku apa lagik, terus speed 140! ahahahaha nasib baik time ni aku dah pengsan dalam keta..
tepat jam 1.45am barulah kami selamat tiba d ruma....
Alhamdulillah.. aku bsyukur sangat kami sefamily selamat pergi n balik..



aku sempat rempat Roses ni kat Kundasang. RM5 only! waaaaa
ibu plak borong sayur~ weeee

P/S: aku lupa nak bagitau. kami ke KK hanya semata2 nak beraya bersama keluarga selama hanya beberapa jam!

2 comments:

  1. dan saya sangat sedey sebab tidak berjumpa dengan anda2 semua dan ikut serta berhari raya bersama kaum kerabat kita :'(

    ReplyDelete
  2. @freakystar
    huhuu xpa la dek.. tunggu ko pulangan la baru kita bejumpaan yah

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...