Pages

Friday, October 8, 2010

Don't judge the book by its cover

assalamualaikum...

hari jumaat rupanya hari ni.. mmg kalu org xkeja or sekolah mmg xingat hari n tarikh!
hari ni nak cita sikit ( kira ngumpat jgk ke nih? erk!)

' Don't judge the book by its cover'

saya adalah budak remaja gadis yg sama seperti gadis2 yang lain d luar sana. ayu lagik pemalu (erm?) dressing pun macam gadis2 yang lain, menutup aurat bertudung. tidak ketat dan tidak jga longgar. saya tau adap2 dan tata susila sbg wanita muslim. ok d tamatkan cita, saya telah memberi pendapat bahawa 'puasa qada n puasa sunat tidak boleh d satukan' ( aku baru baca sbnarnya time raya aritu. tp aku xpena buat. syukur~) tp mgkin sesetgh org d luar sana tgk saya macam wanita muslim yang tidak boleh pakai. lalu tidak mempercayai kata2 saya. siap tanya sana sini betul ka tidak n menidakkan statement saya. mmg patut la dia selidik dulu. last2 tanya uztad blm abih bljar. dan uztad tu pun cakap benda yang sama. then saya link kan blog Uztad Zaharuddin. pastu org2 tu pun diammm...

pengajaran: jangan tgk org sbelah mata.ok! saya xmarah~

solat itu tiang agama. puasa setahun pun kalu tak solat sama jgk.. blm pernah lagik ada ayat mengatakan 'Puasa itu tiang agama'. aku terlalu emosi ketika ini. ada org cakap ngan aku
"bila nak puasa, org lain dah dua minggu puasa" tp stahu aku 'org lain' tu xpakai tudung n xpena nampak dia solat. waulahualam.. tp mmg xpena nampak. pada pendapat aku, kerjakan yang WAJIB lebih baik daripada mengerjakan yang sunat. kat akhirat nanti akan d tanya benda yang wajib dulu jgk. aku bukan nak cakap dia xbaik xpakai tudung, tp benda2 kecik macam ni semua muslimat tau hukumnya. mahu atau tidak sahaja...




kepada saya sangat emosional nih?

amalan saya ngan Allah, biar Allah saja yang tau. aku pena baca, org yang sedang berpuasa syawal lalu dia mengheboh2 kan, akan kurang pahala nya. amalan kita adalah semata-mata kerana ALLAH. bukan nak menunjuk2..

aku sbnarnya xsuka cakap bukan2 pasal org.. aku amek yg positive jer. ada org tanya jiran sblah repair ruma brp abis? jiran tu cakap dekat 90k. tp org tu xpercaya plak. repair ruma sampai 90k baik beli ruma, mesti tipu nih. suka hati dia la nak repair banyak mana pun! yang abis duit dia jgk...

macam makin panjang bebelan ku kali nih...

satu lagik, trend skrg kawen muda kawen tua.. kalu dah jodoh dia, dia suka. biar la dorg kawen. nak sanding pun apa salahnya.. dia yang pnya badan. susah senang dorang jgk yang tanggung. org2 ngumpat ni ada bantu tak? bantu tolong sebarkan ngumpat adalah... umur bukan menjadi masalah.

"KALAU ALLAH BERKEHENDAK, SIAPA PUN AKAN MENJADI JODOH MU"

p/s: jangan baca kalau xsuka. ok!

2 comments:

  1. hello..stoping by here...dont' judge a book by it's cover kan...i agree..even some say that the 1st impresion can be the last impresion...

    ReplyDelete
  2. @Nancy Pohhello too Nancy, thanx for drop by.. yah but it is so unfair huhuu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...