Pages

Thursday, October 28, 2010

again... im sick

assalamualaikum...

huu tak tau la minggu ni asyik kena penyakit memanjang.. Yes! im sick again n pergi hospital semalam.

nak dijadikan cerita, semalam dalam pukuk 2.15pm macam tu, aku duduk-duduk depan lappy ni. then gerak2 sikit buat keja kraf tu. tiba- tiba nak duduk, sakit sangat. aku bangkit balik. pun sakit gila. lagik sakit. ok ok aku bawa bertenang... dah bangun tu aku jalan keluar bilik. duduk depan tv. aku try nak bangun, masyaAllah... aku terasa macam dah bersalin lapan belas anak cacing saja. pastu aku cepat turun bawah panggil ibu. kami naik atas semula dan lepas tu aku langsung tak boleh nak gerak! nak angkat badan sendiri pun sakit! huwaaaa... aku dah start nangis time panggil ibu tu. bukan sebab manja sakit, sebab aku sudah tak tahan nak angkat badan sendiri...http://www.cute-smiley.com

pastu ibu bagi aku makan painkiller. rehat-rahat kejap manatau lepas makan ubat ok. tunggu punya tunggu sampai la magrib, tambah sakit. nak bangkit dari baring pun ibu yang tolong. try nak duduk, ya Allah.. sakit!! apa lagik berdiri. aku terpaksa bergantung ngan ibu untuk pegang aku huhuuuuu..... (ibu saya adalah kecik dan rendah, bayangkan la macam mana dia nak papah anaknya yg tinggi macam model galah ni..)

kami ke hospital jugak semalam sebab aku takut ada effect dengan tulang belakang and pelvis ni. gila muda-muda suda sakit tulang! terus ke Jabatan Kecemasan. masa nak daftar tu aku macam nak ketawa pun ada. ibu kan papah aku, tp En. Ihrwan yang merangkap Pen. Peg. Kesihatan yang bertugas semalam sangka ibu aku yang sakit! adeh... tau la aku lagik besar dari ibu...
pastu dia tanya itu ini n minta mykad. masa nak tulis tu, mgkin dia tak keruan tengok aku yang comel pucat ni. sampaikan dalam borang tu NAMA pun dia tertulis no mykad aku agagaggagaga... aku terus palingkan muka senyum kikikikiki.. rilek ya En Ihrwan..

pas tu tak sampai pun 5minit suda kena panggil masuk 'Kawasan Kuning'. kawasan kuning ni mgkin untuk orang2 yang tak berapa nak emergency. kalau 'Kawasan Merah' baru emergency betul-betul..

Dr : ok cik sakit apa ya?

saya : er.. belakang saya ni, ndak tau napa tiba-tiba jak petang td sakit. ndak boleh gerak-gerak. mo angkat badan pun sakit.

Dr : owh ok. jatuh ka td? atau pernah jatuh ka? main sport ka lompat jauh ka..

saya: macam pernah tp lama suda dulu time sekolah..
Dr bangun dan periksa belakang aku..

Dr: maaf ya, yang mana sakit? sini ka?
( dia dah start cucuk belakang)

saya: iya iya... dekat situ la..

Dr: ok kejap ya. kita bagi suntik tahan sakit dulu..

aku dah telan lio masa nih.. huwaaa...
then dia punya assistant datang bawa suntikan tu. aku dah start panik..

org tu dah angkat baju lengan aku. try2 nak suntik.. adeh... aku terus palingkan muka. tak berani nak tengok dia cucuk!.. bila start masuk jarum ke lengan, air jernih dari mata pun keluar.. huwaaaaaaaa sakittttttttt~~!!!http://www.cute-smiley.com

aku rasa dah 10tahun tak pernah kenak suntik. last dulu time form3 tak silap. tapi napa time tu aku rilek? siap ketawa epi epi lagik ngan classmate. huhuhuuuuuuuu

then Dr suh p x-ray. masa nak tukar baju x-ray yang d bantu oleh ibu, banyak notice dalam bilik salin tu. aku xsempat nak amek gambar sbb aku tak bawa hp. (badan sendiri tak larat nak bawa, nak bawa hp pulak!)
salah satu yang aku ingat

untuk x-ray bahagian badan,
sila tanggalkan baju, bra, seluar panjang, rantai dan AZIMAT.

haaa? zaman sekarang pun masih ada orang pakai azimat? ada dua tiga lagi notice yg sama untuk bahagian lain. semua pun tulis azimat dekat hujung notice tu.. ish ish ish...

di pendekkan cerita, Dr cakap tulang aku tak ada papa yg retak(nauzubillah..) or terkehel. mgkin urat dia yg bengkak. mmm aku tgk berfikir apa yang telah aku buat b4 ni....

ni adalah ubat yang dibekalkan oleh incik Dr yang nsem baik hati,
Ibuspan+Magnesium Trisilicate+ubat sapu


sampai saja di ruma, kakak aku tanya,
" ko ada angkat adek ka pagi td?"
aku pun terus...
" ya Allah iya.. dia tido depan tv nih, jadi aku angkat la di p masuk bilik..."
" ya Alllah ko nih... mesti ko ndak duduk dulu baru angkat kan?"
"iyah..."

maka terjawap la semua teka-teki di mana Jo Jambul selama ini....

meet adek( kakak kepada budak Wawa tu)
ni pun jangan tertipu ngan senyuman nya..
sebab dia adalah pelakon terbaik di rumah harharhar..


P/s: kepada gadis2 d luar sana, hati-hati la ketika mengangkat benda berat. biar pun anda adalah seorg ahli gusti karate. sebab tulang belakang adalah amat penting dan bahaya..

p/s/s: ibu aku cakap, Dr laki ni lebih ramah banding Dr pompuan. yaka? keputusan di tangan anda, anda yang menentukan nya hohohoh...

p/s/s/s: doakan saya cepat semboh~

2 comments:

  1. berpenyakitan jak ko ni,kak...
    heyran aq..
    hehehe..tapi kan, punca bha c adek tu kan..
    luchuk cerita mu ni..
    hey~ktawak cacing2 di perutku..
    miahahahahah~

    ReplyDelete
  2. @freakystarahahah xjgk la punca dek. aku jak ni yang baik ati lagik kesian tgk dia tdo atas tiles tu...
    cam org besalin betul2 aku dek. ble duduk, xble jalan. bepayut jak aku ngan ibuk huuuu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...