Pages

Monday, August 2, 2010

salary vs experience

huuuu... esok aku start keja. hah! cam xpecaya... tp tu la.. ble ka aku bekerja dengan ikhlas tanpa fikir pasal gaji tinggi or rendah? ya Allah ya tuhan.. bersihkan la hati hambamu ini.. ble ka aku bekerja dengan gaji yg half rendah dari gaji sblm nih? adei.. stop thinking about it!!

sbnrnya masa dia cakap gaji setakat tu.. aku tunduk dan bfikir. ble ka tu? kalu fikir2 balik stakat gaji tu n aku tggl d ruma sndiri mgkin ok. kalu d kk, tidak mungkin akan dapat support life aku! yg membuatkan aku bfikir untuk cakap YA, sbb dia cakap ..

" silakang u punya expelien blum cukup, sya mana ble kasi u gaji tggi2.. yg penting u ada brand dan bole fikir then sya akan naikkan gaji. kalu u hanya ada sijil tp tilak ada expelien tidak guna jugak. sijil + expelien baru di anggap layak.. "

even dia cakap kadang2 aku pun xfaham, aku angguk2 jak la.. semoga semuanya berjalan lancar.. amin..

p/s: selamat bekerja!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...