Pages

Tuesday, May 29, 2012

faith

assalamualaikum readers. 
lama tidak berkunjung ke belog ni. semakin hari, semakin melupakan yang lama bila yang baru hadir. maksud aku yg baru tu seperti facebook etc. tapi kadang-kadang bosan jugak melayan facebook ni. kadang-kadang ada rasa bahaya.mm bunyi macam ada keraguan disana. bukan. aku tidak melarang sesiapa pun untuk berfacebooking. malah laman sosial ni kadang bisa menjalinkan hubungan yg renggang, dapat jumpa kawan lama, misalnya. tapi itu hanya bila ia digunakan dengan baik dan telus. *ceh. telus?. mm abaikan. tapi kadang-kadang bisa memisahkan hubungan sesama insan. nauzubillah.. aku bukan mau mencari musuh di laman sosial tu. cuma bila dengar cerita yang tidak baik dari laman sosial bisa bikin takut. yah tu sebenarnya dari seseorang tu macam mana dia mengemudi perjalanan hidupnya. *er apa kaitan?. lupakan. apa yang penting bagi aku, bila kau telah menjalinkan hubungan dengan, jagalah hubungan tu dengan baik. Allah tidak menjadikan sesuatu perkata itu dengan sia-sia. dan kalu Allah telah tetapkan di mana rezeki mu, siapa jodohmu, tiada siapapun yang bisa menyangkalnya lagi. maka, sabar, yakin dan tawakal. biar Allah yang menguruskan urusanmu.. insyaAllah. mari kita sama-sama lakukan! yah!

* sangat beremosi mendengar doa yang dibacakan semasa majlis perpisahan tadik. huk huk..
** semoga kalian tabah dan yakin rezeki ada dimana-mana. dan pastinya sesuatu yang lebih baik bakal menjelma. bersabahlah. 

*minggu depan exam. doakan saya!



Wednesday, April 4, 2012

Betapa sempitnya waktu, betapa besarnya cinta

filem lama. Ungu Violet. hanya ingin berkongsi rasa dalam cerita ni..



Kalin: Dulu saya pikir hal yang paling susah untuk orang lakukan adalah minta maaf. Eh ternyata ada yang lebih susah lagi
Lando: Oh ya? Apa?
Kalin: Ngucapin terima kasih

Lando: Sebelum lebih jauh, lebih baik kalo hubungan kita sampe sini saja

Lando: Saya cuma manfaatin kamu buat nyelametin karir saya. Harusnya gak perlu ada apa-apa antara kita




Betapa sempitnya waktu. Betapa besarnya cinta

Enggak usah janji, nanti jadi beban..

Sunday, February 5, 2012

Febriani

Februari datang lagi...

terima kasih Ya Allah..
memberi peluang untuk ku bernafas lagi dan untuk duapuluhtujuhtahun ini..

terima kasih Ya Rahman..
di atas segala nikmat yang telah Engkau berikan..
walau kadang aku kurang bersyukur dengan nikmatMu..
insyaAllah akan diperbaiki rasa syukur itu..

Terima kasih Ya Ghaffar..
walau kadang aku tersesat dan lalai,
Engkau tidak melupakan aku dan menyedarkan ku dengan cepat..

Terima kasih Ya Rahim..
di atas limpahan kasih sayangmu..
dan mengurniakan ku orang² yang tidak pernah putus memberikankan ku sokongan..

Terima kasih Ya As-Sami'
kerana selalu ada untuk ku..
mendengar segala keluh kesah tangisan ku..
aku tau Engkau sedang mengujiku..
tabahkan hati ku Ya Allah..
kuatkan iman ku Ya Allah..
jauhkan aku dari kekecewaan..


Ya Allah Ya tuhan ku...
Hanya padaku tempat ku bersandar dan bergantung harap..

Terima kasih Ya Allah..

Saturday, February 4, 2012

perih



pix

jangan kau bersedih..
ku tahu kau lelah..
tepiskan keluh dunia..
biarkan mereka.. biarkan mereka...

kurangi beban itu..
tetap lihat ke depan..
tak terasingkan dunia..
dua jiwa yang perih..

[dara-ariel]


p/s: Selamat datang Februari..





Monday, January 23, 2012

Maaf dari Hati II

assalamualaikum..

maafkan aku
bila kejadian bukan seperti yang dirancang..

maafkan aku
bila hati kecil meronta-ronta seperti anak kecil..

maafkan aku
bila aku tidak sengaja kuar kacir kan keadaan..

maafkan aku
bila terlalu sayang pada kalian..

maafkan
bila aku sangat takut kehilangan kalian..

maafkan aku
bila aku tidak boleh menjadi kuat untuk semua..

maafkan aku
bila tak sempurna untuk mu..
.
.
.
Jangan bersedih, Allah ada bersama kita!



Sunday, January 22, 2012

Maaf Dari Hati

Assalamualaikum..


sesuatu kejadian tu memang sudah dirancang olehNYA..
Allah maha Mengetahui apa yang hambanya tidak ketahui..

" Ya Allah, sekiranya Engkau izinkan aku selesaikan masalah ku ini sendiri dengan baik, izinkan aku bejumpa dengan dia ya Allah.. "

dan alhamdulillah.. semua sudah selesai. cuma harapan ku pada sahabat ku yg juga ku anggap adik sendiri ini agar tidak menyimpan dalam hati. masalah kakak dan abang mu sudah ok sayang..

" Ya Allah, kekalkan lah kami semua sebagai sahabat dunia akhirat, saling menyayang, saling membantu ketika lemah, dan saling memaafkan.."


p/s : saya sayang mereka semuaaaaa~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...